علوم عقلی

علوم عقلی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

حدیث برزخی

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۲۲ ب.ظ

حدیث برزخی 

در کلمه 38 هزار و یک کلمه آمده است :

روزی به محضر استادم جناب آیت الله محمد غروی آملی رضوان الله علیه تشرف حاصل کرده بودم ، به من فرمود : این عبارت را در جایی دیده اید که «الإمام أصله دائم و نسله دائم» عرض کردم : خیر در جایی ندیده ام ، چه جلمه شگفت شیوا و شیرین و دلنشین است که خود اصلی استوار و قانونی پایدار است ، حضرتعالی از کجا نقل می فرمایید ؟

فرمود من از جایی نقل نمی کنم . آن گاه انگشتان دست راستش را جمع کرد و در حالی که بر گرد لبانش دور می داد فرمود : دیروز از خواب بیدار شدم دیدم این جمله را بر سر زبان دارم و بدان گویایم .

راقم گوید : در اصطلاح عرفان این گونه القاءات سبوحی را «حدیث برزخی» گویند .

شرح دفتر دل/داود صمدی آملی/انتشارات روح و ریحان/چاپ 1389/ج 2/ص 404

 

  • عیسی شیروانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی